Bel ons!

+31 (0) 10 45 67 146

FAQs

v?

Wat is/doet een USP Sales Consultant?

A.

Onze ervaren Consultants zetten hun expertise in op een bepaald vakgebied. Dat kan strategisch zijn of meer operationeel.
Alle trajecten beginnen met een nulmeting of APK keuring: Waar staat de organisatie nu? Middels onze gratis Sales Audit wordt bepaald waar de aandachtsgebieden liggen en welke prioriteit dit heeft. Alle facetten van de verkooporganisatie worden onder de loep genomen, dus ook de leidinggevenden en de interactie met andere afdelingen.

Daarna wordt pas gekeken welke oplossing de juiste is. De Consultant bespreekt alle mogelijkheden en ook of USP daar een bijdrage aan kan en mag leveren.

Meer weten over onze vrijblijvende en gratis Sales Audit ?

v?

Hoe maak ik gratis een commerciële vacature aan?

A.

Naast het plaatsen van een Werving & Selectie-opdracht (No Cure-No Pay) of (een deel van) de verkoopactiviteiten uit te besteden (Freelance Sales/Detachering) kunt u er ook voor kiezen om zelf te werven.

Via JoBPositionS kunt u zelf uw commerciële vacatures plaatsen. Na goedkeuring worden reacties van kandidaten rechtstreeks aan u verzonden. U dient dus zelf zorg te dragen voor de verdere afhandeling, zoals uitnodigen, afwijzen, etc.

U kunt zelf gratis uw commerciële vacature plaatsen op JoBPositionS

v?

Hoe behaal/behoud ik het gewenste rendement op/met mijn Sales Professional(s)?

A.

Dit is een belangrijke vraag die iedere organisatie zichzelf regelmatig zou moeten stellen. Helaas gebeurt dat nog te weinig. Veelal zijn de verantwoordelijken dagelijks te druk met zaken die 'vandaag' een hogere prioriteit hebben, zoals bijvoorbeeld voor het einde van de maand de targets nog zien te behalen. 'Achterover hangen' en de tijd nemen om na te denken is er dan niet meer bij.

Soms kan een organisatie dus beter hulp inschakelen. Een onafhankelijk, kritische blik op de verkoopafdeling (processen,  mensen en middelen) in zijn geheel.

USP heeft de zeer praktische Sales Audit 'de effectieve verkooporganisatie' ontwikkeld die in korte tijd de belangrijkste aandachtsgebieden filtert. Deze nulmeting laat niet alleen haarfijn zien waar aan gewerkt moet worden (of verder onderzocht middels verdiepings-scans), maar geeft ook de juiste prioriteit aan.

Deze Sales Audit is gratis. Onze vrijblijvende adviezen kunnen desgewenst ook worden vertaald in concrete oplossingen; Een Plan van Aanpak, een (management)-coach, trainingen, tools, maar ook detachering van Sales Professionals (Deta-Vast), Freelancers of Werving & Selectie.

Interesse in deze Sales Audit ?

v?

Hoe vind ik goedkoop de Sales Professional(s)?

A.

Snel, goedkoop en goed gaan soms samen, maar helaas...vaker niet dan wel. Organisaties kunnen kiezen uit verschillende mogelijkheden om goedkoop de juiste Sales Professional te vinden. Adverteren, zelf zoeken,  korte contracten, etc.

Goedkoop betekent ook dat veel werk zelf moeten worden gedaan. De kosten lijken laag, maar de niet direct zichtbare kosten kunnen behoorlijk oplopen. Zeker als de nieuwe collega binnen 24 maanden vertrekt of wordt ontslagen (regelmatig sneller).

In het algemeen leidt een breder aanbod van Sales Professionals tot betere resultaten. Mits het ‘inkoop-traject’ (de selectie) op de juiste wijze is ingericht.

Ons advies: Maak gebruik van meerdere (gespecialiseerde) `leveranciers` voor kandidaten o.b.v. No Cure-No Pay. De beste kandidaat (en het beste bureau)

Hanteer duidelijke criteria, niet alleen zachte competenties. Voorbeelden van harde competenties zijn een afgeronde opleiding of training (bijv. Nima Sales), een aantoonbaar trackrecord, goede referenties, diensten of productverkopers, etc. Kijk niet alleen naar de directe concurrenten als potentiële bron van kandidaten (gemis aan vernieuwing, concurrentiebeding, etc.), maar ook naar gelijksoortige branches, of personen die geheel andere oplossingen verkopen aan dezelfde doelgroep. Het is slechts een greep uit een lange lijst van belangrijke beslissingen die moeten leiden tot de juiste match.

USP heeft een eigen database met bijna 50.000 Sales Professionals. Door onze specialisatie in Sales kunnen we vanuit verschillende invalshoeken geschikte kandidaten voorleggen. Hierbij houden we rekening met alle relevantie (verkoop)-aspecten.

garantieregeling??

Het doel is een een duurzame en succesvolle samenwerking. Met ons, maar belangrijker...met uw nieuwe collega.

v?

Hoe vind ik snel de juiste Sales Professional(s)?

A.

Organisaties kunnen kiezen uit verschillende mogelijkheden om de juiste Sales Professional te vinden. Van Goedkoop (zelf zoeken) tot Duurkoop (kandidaat binnen 24 maanden weg/ontslagen).

In het algemeen leidt een breder aanbod van Sales Professionals tot betere resultaten. Mits het ‘inkoop-traject’ (de selectie) op de juiste wijze is ingericht.

Ons advies:

Maak gebruik van meerdere (gespecialiseerde) `leveranciers` voor kandidaten. Bij tijdgebrek kan het aantal aan te leveren kandidaten per bureau evt. gemaximaliseerd worden. Hanteer duidelijke criteria, niet alleen zachte competenties. Voorbeelden van harde competenties zijn een afgeronde opleiding of training (bijv. Nima Sales), een aantoonbaar trackrecord, goede referenties, diensten of productverkopers, etc.

Kijk niet alleen naar de directe concurrenten als potentiële bron van kandidaten (gemis aan vernieuwing, concurrentiebeding, etc.), maar ook naar gelijksoortige branches, of personen die geheel andere oplossingen verkopen aan dezelfde doelgroep. Het is slechts een greep uit een lange lijst van belangrijke beslissingen die moeten leiden tot de juiste match.

USP heeft een eigen database met bijna 50.000 Sales Professionals. Door onze specialisatie in Sales kunnen we vanuit verschillende invalshoeken geschikte kandidaten voorleggen. Hierbij houden we rekening met alle relevantie (verkoop)-aspecten.

Het doel is een een duurzame en succesvolle samenwerking. Met ons, maar belangrijker...met uw nieuwe collega.

v?

Wat is/doet een USP Sales Freelancer (Z.Z.P.)

A.

Onze freelancers zijn allen ondernemer en ook Sales Professional. Ze zetten hun commerciële ervaring in om uw resultaten te verbeteren.

Er wordt samen met u gekeken naar de haalbaarheid en een traject uitgestippeld waarbij de Sales Freelancer de gevraagde inspanning levert. De Freelancer ontvangt een fee over de geleverde activiteiten en daarnaast een resultaat-fee.

Een voorbeeld: U heeft (tijdelijk) een onderbezet rayon. U zoekt een Sales Professional die New Business kan genereren. Als extra eis moet het iemand zijn die een trackrecord heeft in uw doelgroep, bijvoorbeeld Facilitair Managers of Directeuren van bedrijven binnen het MKB. U verwacht een bepaalde omzet binnen/na een bepaalde periode. Daarnaast wilt u alle inventarisaties of gespreksverslagen ontvangen zodat u daar in de toekomst op voort kunt borduren.

Een duidelijk voorbeeld, maar er ontstaan waarschijnlijk ook direct veel vragen:
- Dit werkt zeker alleen voor productverkoop?
- Het duurt vast heel lang voordat er resultaten verwacht kunnen worden?
- Dit zijn zeker Sales Freelancers die voor meerdere partijen werken?
- Een Sales Freelancer kijkt toch alleen naar de korte termijn resultaten/fee?
- etc.

USP heeft antwoorden op deze vragen en ook voldoende ervaring met diverse producten en ook (meer strategische) diensten. Vraag ons gerust om extra informatie.

Een deel van onze freelancers staat op deze website, bekijk enkele Sales Freelancers