Herkent u dit?
- meer dan 50% van de verkopers haalt de targets niet
- slechts 11% van de activiteiten van de verkopers wordt besteed aan primaire verkooptaken
- lange gemiddelde terugverdientijd op de verkopers (gem. 14 maanden)
- hoog personeelsverloop onder de verkopers ( gem. 24 maanden)
- de werving van nieuwe , goede verkopers is een groot probleem
- er is geen duidelijk beeld van de vaardigheden en de ontwikkelingsmogelijkheden van de verkopers
- 20% van de salesmensen zijn goed voor 80% bijdrage
Welke gevolgen?
Als het bovenstaande herkenbaar is zonder dat dit invloed heeft de resultaten, dan heeft u geluk of (nog) bijzonder aantrekkelijke producten/diensten.
Onze visie?
Pak verbeteringen of groei integraal aan. Sales als productieproces (denk bijv aan een fabriek) is pas effectief als de mensen, de machines en 'de loopband' volledig op elkaar zijn afgestemd.
Onze oplossing (en)?
USP helpt organisaties bij het verkrijgen van het hoogste rendement door verbetering van de effectiviteit van de verkoopprocessen en de verkopers. Dit doen zij door in te zoomen op veel voorkomende problemen die worden geconstateerd binnen de verkoop.
Om bedrijven te helpen bij dergelijke problematiek heeft USP een palet aan diensten ontwikkeld.
Deze diensten beginnen bij het uitvoeren van een audit (sales scan) die organisaties direct inzicht geeft in de effectiviteit middels sterktes en de verbeterpunten en prioritisering van de verkooporganisatie en de verkopers. Jarenlange ervaring en vele geslaagde projecten geven USP de autoriteit om dit soort adviezen te verstrekken. In de meeste gevallen blijken er voldoende aanknopingspunten te zijn om met USP in zee te gaan en een verbetertraject te starten. Organisaties kunnen op verschillende vlakken worden geholpen bij het optimaliseren van hun salesorganisatie. Dit kan door training, coaching on the job, management adviezen, werving & selectie en insourcing van sales professionals (detachering).
De voordelen?
Een integrale aanpak werkt beter dan een losse salestraining, meer acquisiteurs, een nieuw Verkoop Informatie Systeem of een nieuwe bonusregeling.
Hoe verder?
Een kosteloze Sales Audit (sales scan) met een van onze consultants voor een objectieve meting van de effectiviteit van uw verkooporganisatie is een prima vertrekpunt. Op basis daarvan kan bepaald worden of en hoe het effectiever kan worden ingericht.